bege mig till oändligheten och vidare.

hoppat i varselkläderna, tagit på mig pilotbrillorna.och dragit på mig scania tröjan..  unirofmern är fullbordad.
men en snabb grej bara.
älskar mitt jobb för det mesta. man får se nya platser, träffa nya människor.
Man lär sig nånting nytt tamejtusan hela tiden.
Sen just det här att man vaknar på morgonen och vet inte vars man ska, man kan hamna till lule, till pite, till skellefte, ritdem, ja till och med till norge :)
plus, man får träffa en hel del snygga sheriffer.
(har nån jävla grej för poliser, vet fan inte vad... underligt är det iaf. )
Det är ju bra att ha varselkläder. man får se sliten ut i varselkläder.
Men som idag. idag hade jag en dag när man vaknar upp å har ett sug att fixa sig.
fxa hår , å smink ni vet.
visst brukar ni också ha det. lixom idag vill jag vara fin !!
men , jag har ett jävligt skitit yrke, och ett relativt tung jobb.
Så det är som aldrig nån ide och fixa sig.
det är ju lite synd. men man får väl överleva ?
Testade en dag och komma med lösnaglar, smink , och plattat hår.
Lösnaglarna for ju först, förståerligt.
Sen håret, efter att ha skuttat upp och ner på det där flaket en hel förmiddag.. var det inte vad jag hade tänkt mig. det var ett kråkbo. så mitt hår är i princip alltid uppsat när jag jobbar.. lixom fel å ha lite variation i vardagen. fårföcksäjk!
sminket.. ja.. det höll ju. för är jävligt noga med å sätta en bra bas.
men.. lila ögonskugga går inte så bra ihop med oljigt nylle.

nåja. upp.upp. och iväg !











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0